Діагностичне відділення

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО РЕНТГЕНДІАГНОСТИЧНЕ ВІДДІЛЕННЯ

 

  • ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
    • Рентгенодіагностичне відділення є окремим структурним підрозділом лікувально-профілактичного закладу.
    • Відділення об’єднує рентгенодіагностичні кабінети, у тому числі флюорографії, кабінет ультразвукової діагностики, (кабінет) ендоскопії.
    • Відділення організовується при наявності у його складі не менш ніж 3 лікарів і очолюється завідуючим, лікарем-рентгенологом першої або вищої кваліфікаційної категорії.
    • У своїй діяльності персонал відділення керується Законом України „Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку”, Положенням про рентгенодіагностичне відділення, Положенням кабінет ультразвукової діагностики, Положенням про кабінет ендоскопії, директивними доку­ментами МОЗ України, розпорядженнями адміністрації поліклініки, органів санепіднагляду та радіаційного контролю, рекомендаціями го­ловних позаштатних фахівця із рентгенодіагностики, ультразвукової діагностики, ендоскопії.
  • ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
  • Надання кваліфікованої рентгенодіагностичної допомоги, проведення кваліфікованого ультразвукового обстеження із застосуванням (при наявності умов) інтервенційних методів, забезпечення потреб населення в усіх основних видах ендоскопічних досліджень, маніпуляцій та операцій.
  • Проведення профілактичних флюорографічних обстежень насе­лення відповідно до Інструкції про проведення флюорографічних обсте­жень, затвердженої наказом МОЗ України від 29.07.96р. №233 „Про за­твердження інструкцій щодо надання медико-санітарної допомоги хворим на туберкульоз”.
  • Впровадження комплексних методів рентгенологічного дослі­дження з залученням лікарів інших спеціальностей, впровадження у практику нових високоефективних методів досліджень, у тому числі спеціальних (допплерографія, інтраопераційна ехографія, методики з контрастуванням тощо), освоєння та впровадження в практику роботи нових методів діагностичної та лікувальної ендоскопії, згідно з профілем та рівнем лікувально-профілактичного закладу.
  • Виявлення та аналіз причин розбіжностей рентгенологічних висновків, ультра­звукових, ендоскопічних обстежень із результатами інших діагностичних, клінічних та морфологічних досліджень.
  • Підвищення кваліфікації персоналу відділення.
  • Участь у проведенні клінічних розборів, клініко-рентгенологічних і патологоанатомічних конференцій.
  • Систематичний аналіз якісних та кількісних показників відділення.
  • Впровадження заходів, спрямованих на дотримання правил техніки безпеки, виконання вимог радіаційної безпеки, забезпечення гарантії якості рентгенодіагностичних досліджень, ультразвукових, ендоскопічних обстежень.
  • Реєстрація та облік обстежених, надання висновків за результатами обстежень, збереження матеріальних цінностей і ведення архіву.
  • Розрахунок та реєстрація променевого навантаження на пацієнтів та персонал відділення.
  • Підготовка та оформлення статистичної звітності з питань рентгенодіагностики, ультразвукової діагностики, ендоскопії та надання на вимогу керівництва необхідної інформації.
  • Збір, зберігання та здача відходів, які містять срібло.

 

  • ПРИМІЩЕННЯ ТА ШТАТИ
  • Перелік приміщень рентгенодіагностичного відділення визначається діючими будівельними нормами і правилами (БНіП) та санітарними правилами і нормами на проектування лікувально-профілактичних установ (СанПіН).
  • Штати медичного персоналу рентгенодіагностичного відділення встановлюються згідно із Штатними нормативами відділень рентгенодіагностики в лікувально-профілактичних закладах системи МОЗ України.
  • Посада завідуючого відділення встановлюється при наявності у штаті не менше 3-х посад лікарів-рентгенологів замість 0,5 посади лікаря-рентгенолога. Посада старшого рентгенлаборанта відділення встановлюється відповідно до посади завідуючого замість 0,5 посади рентгенлаборанта.

 

  • ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ
  • Завідуючий відділенням рентгенодіагностики підпорядкований безпосередньо керівництву поліклініки.
  • У своїй роботі персонал відділення керується цим Положенням, іншими нормативними документами.
  • Діяльність персоналу регламентується його функціональними обов’язками, які випливають із завдань, що покладені на відділення. Вони складаються завідуючим і затверджуються за підлеглістю.

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ВІДДІЛЕННЯ (КАБІНЕТ) ЕНДОСКОПІЇ

 

  • Відділення (кабінет) ендоскопії може входити до складу діагностичних підрозділів, клінічних відділень та ін. або існувати як самостійний підрозділ установи
  • Керівництво відділенням (кабінетом) ендоскопії здійснюється завідуючим.
  • Діяльність відділення (кабінету) ендоскопії регламентується відповідними нормативними документами та положенням про відділення (кабінет).
  • Відділення (кабінет) ендоскопії утворюється з метою підвищення якості обстежень пацієнтів та раціональнішого використання ендоскопічної апаратури і кадрів.
  • При наявності в області, місті декількох ендоскопічних відділень одне з них може виконувати функцію організаційно-методичного центру з ендоскопії.
  • Ендоскопічні відділення, забезпечені висококваліфікованими кадрами (які мають вчений ступінь, вищу атестаційну категорію) та навчальною апаратурою, можуть бути базою для проведення курсів інформації та стажування.
  • Основними завданнями відділення (кабінету) ендоскопії є:
    • повніше забезпечення потреб населення в усіх основних видах ендоскопічних досліджень, маніпуляцій та операцій;
    • раціональне та ефективне використання високовартісного ендоскопічного обладнання;
    • використання в практиці нових, сучасних, найінформативніших методів діагностики та лікування.
  • Згідно з завданнями відділення (кабінет) ендоскопії здійснює:
    • діагностичні дослідження та надання за їх результатами висновків;
    • лікувальні ендоскопічні та хірургічні операції;
    • освоєння та впровадження в практику своєї роботи нових методів діагностичної та лікувальної ендоскопії, згідно з профілем та рівнем лікувально-профілактичного закладу;
    • невідкладну медичну допомогу у разі виникнення ускладнень при ендоскопічних обстеженнях та лікуванні;
    • аналіз якості діагностичної та лікувальної роботи.
  • Відділення (кабінет) ендоскопії розташовується в спеціально обладнаних приміщеннях, які повинні відповідати вимогам правил до влаштування, експлуатації, техніки безпеки та санітарним нормам і правилам, з обов’язковим забезпеченням системою заземлення та вентиляції.
  • У складі ендоскопічного відділення багатопрофільних лікарень можуть функціонувати:
    • кабінет езофагогастродуоденоскопії;
    • кабінет колоноскопії;
    • кабінет бронхоскопії;
    • кімната для миття та знезараження ендоскопічного обладнання та інструментів;
    • приміщення для збереження ендоскопічного обладнання;
    • кабінет завідуючого відділенням;
    • кабінет старшої медичної сестри;
    • ординаторська;
    • кімната для середнього медичного персоналу та інші.
  • Оснащення відділення (кабінету) ендоскопії здійснюється відповідно до рекомендованого табеля ендоскопічного обладнання для оснащення ендоскопічного відділення (кабінету) залежно від категорії медичного закладу.
  • Штат персоналу відділення (кабінету) ендоскопії встановлюється згідно з штатними нормативами, виходячи з обсягу роботи, яка виконується або планується, та залежно від місцевих умов на підставі розрахункових норм часу на ендоскопічні дослідження.
  • Навантаження на спеціалістів визначається, виходячи із завдань відділення (кабінету) ендоскопії та їх функціональних обов’язків, а також розрахункових норм часу на проведення досліджень, маніпуляцій та операцій.
  • У відділенні (кабінеті) ендоскопії ведеться затверджена МОЗ України медична документація і надаються відомості про його діяльність для включення до звіту лікувально-профілактичного закладу.

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ВІДДІЛЕННЯ (КАБІНЕТ) УЛЬТРАЗВУКОВОЇ ДІАГНОСТИКИ

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  • Відділення (кабінет) ультразвукової діагностики (УЗД) вхо­дить до складу відділу променевої діагностики, може входити до скла­ду підрозділів функціональної діагностики, клінічних відділень та ін. або існувати як самостійний підрозділ установи.
  • Персонал відділення (кабінету) складається із лікарів ультра­звукової  діагностики,   медичних  сестер,  операційних  сестер,  якщо у відділенні (кабінеті) застосовуються інтервенційні втручання під кон­тролем   ехоскопії,   санітарок.   Очолює   кабінет   лікар  ультразвукової діагностики.
  • Лікарі УЗД, які займаються пренатальною діагностикою, по­винні готуватись із числа лікарів-акушерів-гінекологів або мати відпо­відну підготовку в галузі клінічної пренатальної діагностики.
  • ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
  • Проведення кваліфікованого ультразвукового обстеження із застосуванням (при наявності умов) інтервенційних методів.
  • Впровадження у практику нових високоефективних методів досліджень, у тому числі спеціальних  (допплерографія, інтраопераційна ехографія, методики з контрастуванням тощо).
  • Реєстрація та облік обстежених.
  • Оформлення та надання висновків за результатами обстежень не пізніше наступного дня після дослідження.
  • Виявлення та аналіз причин розбіжностей висновків ультра­звукового обстеження із результатами інших діагностичних, клінічних та морфологічних досліджень.
  • Участь у проведенні клінічних розборів, клініко-рентгенологічних, клініко-патолого-анатомічних конференцій тощо.
  • Систематичний аналіз кількісних та якісних показників діяль­ності відділення (кабінету):
  • Підготовка і надання на вимогу керівництва необхідних матеріалів для складання статистичних звітів.
  • Постійне підвищення кваліфікації персоналу.
  • Надання консультативної   допомоги   фахівцям   клінічних підрозділів з питань УЗД.
  • Впроваджений заходів, спрямованих на збереження ма­теріальних цінностей, дотримання правил техніки безпеки, забезпечення гарантії якості досліджень.
  • Ретельне збереження документації» носіїв діагностичних зоб­ражень, ведення оперативного архіву.
  • Ефективне використання     персональних     електронно-обчислювальних машин для обробки та архівування ультразвукових зображень, автоматизації оформлення стандартних протоколів, підго­товки висновків тощо.
  • ПРИМІЩЕННЯ, ОБЛАДНАННЯ, ШТАТИ

– Перелік приміщень відділення (кабінету) визначається діючи­ми будівельними (БНіП) та санітарними правилами і нормами проекту­вання лікувально-профілактичних установ (СанПіН).

– Для  виконання спеціальних (інтервенційних) методик повинні надаватися окремі приміщення (процедурні) згідно з призначенням та з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.

– Відділення (кабінет) комплектується обладнанням, необхідним для якісного виконання покладених на нього завдань.

– Штатні нормативи кабінету УЗД при роботі в одну зміну:

  • лікар ультразвукової діагностики – 1 посада;
  • медична сестра (операційна медична сестра) – 1 посада;
  • санітарка – 0,5 посади.

– Штати відділення (кабінету) встановлюються згідно з штатни­ми   нормативами кабінетів та виходячи із обсягу робіт та розрахунко­вих норм на проведення УЗД.

– Посада завідуючого відділенням встановлюється при наяв­ності у штаті не менше як 3-х посад лікарів ультразвукової діагности­ки замість 0,5 посади лікаря ультразвукової діагностики.

– Посада старшої медичної сестри відділення встановлюється відповідно до посади завідуючого замість 0,5 посади медичної сестри.

– Посади медичних сестер встановлюються відповідно до посад лікарів ультразвукової діагностики, включаючи посаду завідуючого.

– Посади операційних медичних сестер встановлюються відповідно до посади лікарів ультразвукової діагностики, які застосовують інвазивні методи втручання під контролем ехоскопії, замість посад медич­них сестер.

– Посади санітарок встановлюються із розрахунку 0,5 посади на 1 посаду лікаря ультразвукової діагностики, але не менше 1 посади на кабінет.

– Посада інженера по обслуговуванню ультразвукової діагностичної техніки встановлюється у відділеннях УЗД із розрахунку 0,5 посади на кожні 3 діючі апарати.

– Анестезіологічне забезпечення інвазивних втручань під кон­тролем   УЗД   та   проведення   цитологічних,   гістологічних,   бактеріо­логічних, біохімічних та ін. досліджень матеріалу, отриманого в процесі втручань, здійснюється за рахунок відповідних підрозділів закладу або додаткового штату співробітників.

  • ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ
  • Завідуючий  відділенням  (кабінетом)  підпорядкований  заві­дуючому підрозділом, до складу якого входить відділення (кабінет), або безпосередньо керівництву закладу, якщо відділення існує самостійно.
  • У своїй роботі персонал відділення (кабінету) керується По­ложенням про відділ променевої діагностики, Положенням про від­ділення (кабінет) ультразвукової діагностики, затвердженими, даним наказом.
  • Діяльність персоналу регламентується його функціональними обов’язками, які випливають   із  завдань,   покладених  на   відділення (кабінет), складаються завідуючим, затверджуються за підлеглістю.

 

 

 

 

 

В ПАРНЕРСТВІ З

ПРИЙОМ ХВОРИХ З ПІДВИЩЕНОЮ ТЕМПЕРАТУРОЮ ТІЛА ПРОВОДЯТЬ ЧЕРГОВІ ЛІКАРІ з 08.00 до 18.00 у КАБІНЕТАХ №№112, 113, 114, ОБЛАШТОВАНИХ ОКРЕМИМ ВХОДОМ.

Детальніше